DIA dan dia

Mungkin aku tak ada apa-apa,
tapi,
aku bersyukur aku ada,
DIA yang maha segalanya

dan juga


dia - teman aku, InsyaAllah sampai ke syurga DIA.



Diet

Malam tadi masak untuk laki.
Dia sampai rumah dari kerja bawak balik bubur nasik bungkus, dan terus tanya 'masak ape malam ni?'.

'Telur masak kicap dengan goreng ikan je lah kat dia. Simple! Bi tak mau makan.'

Dia tanya, 'nape tak mau makan?'.

'Sebab dah rasa gemuk!'

Dia cakap, 'tak payahlah diet..'



Sambil dia makan nasik lauk telur kicap, aku pun tanya dia -
'Bi nak makan bubur nasik sikit buleh tak? Muehehehehe' 




Diet tak pernah ada dalam kamus hidup aku.