wahai manusia


kadang-kadang kita marah kalau kita tak dapat apa yang kita nak kan?
ada benda yang kita nak tapi tak dapat
lepas tu membandingkan takdir orang dengan takdir sendiri
kenapa mereka dapat, kenapa aku tak?
itu namanya menyalahkan takdir
MasyaAllah...
kan dah berdosa

tapi sekejap saja rasa bersalah
lepas tu buat balik

macam tu lah manusia
tak penah bersyukur

ya Allah jauhkanlah kita semua dari sifat tu
maka, selalulah mengucapkan Alhamdulillah
bersyukur dengan apa yang Allah dah sediakan buat kita
tapi pada masa yang sama harus berusaha untuk yang lebih baik
InsyaAllah....

No comments:

Post a Comment